معرفی سایت

کدام ماسک ها در برابر ویروس کرونا مقاوم ترند؟ | خلاصه کامل

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

در ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران (اسفند 2018) حتی در سطح بین المللی نتیجه گیری زیادی در مورد عوامل انتشار و انتقال این ویروس و سن آن در شرایط و سطوح مختلف در منطقه وجود نداشت. شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون و استفاده از ماسک و دستکش به ویژه دستکش لاتکس می تواند خطر ابتلا به کووید-19 را به میزان قابل توجهی کاهش دهد البته با گذشت زمان اهمیت و نیاز استفاده روزانه از دستکش توسط عموم مردم کاهش یافته است.

با گذشت زمان و با افزایش نیاز مردم در سراسر جهان به خرید و استفاده از ماسک، شرکت ها و شرکت های تولید کننده محصولات بهداشتی و همچنین محصولات قانونی و غیرقانونی انواع مختلفی از ماسک ها را تولید کردند، ساخت ماسک نیز به یکی از مشاغل خانگی نسبتا محبوب تبدیل شده است. . تبدیل شد. تنوع ماسک ها یک سوال بزرگ را ایجاد کرده است: کدام ماسک ها در برابر ویروس کرونا مقاوم تر هستند؟ در این مقاله سعی شده است خلاصه کاملی از ماسک های فابریک، جراحی، N95 و دریچه به دست آوریم.

ماسک‌ های پارچه‌ای

ماسک پارچه ای

ماسک های پارچه ای که کم کم پای لباس فروشی ها و بوتیک ها را باز می کرد، به دلیل طرح ها و نقش های متفاوت، به سرعت جای خود را در بین جوانان باز کرد، اما از همان ابتدا، یک سوال رایج در مورد این ماسک ها این بود که آیا اصلاً کار می کنند؟ طبیعتاً «اثر» به معنای جلوگیری از انتشار ویروس بود. پاسخ بله است. ماسک های پارچه ای از ریزش قطرات و ذرات معلق از صورت استفاده کننده در هنگام عطسه، سرفه و صحبت کردن جلوگیری می کند. بنابراین انتقال ویروس ها را کاهش می دهند و در عین حال فرآیند تولید ساده ای دارند. این ماسک ها قابلیت شست و شو و استفاده مجدد را دارند، مزیتی اقتصادی که باعث شده آن ها به دنبال طرفداران باشند. یکی دیگر از مشکلات استفاده از این ماسک ها این است که فردی که از این ماسک ها استفاده می کند نباید به آنها دست بزند و در صورت لمس بلافاصله دست های خود را بشویید یا ضدعفونی کنید. داخل بدنه پارچه ای این ماسک ها یک فیلتر قرار داده شده است. این فیلترها قابل تعویض هستند. این ماسک ها را نمی توان به اشتراک گذاشت.

ماسک جراحی

ماسک جراحی

شاید شما بیش از هر ماسک دیگری از ماسک جراحی که به آن ماسک سه لایه یا ماسک پزشکی نیز می گویند استفاده کرده باشید. این ماسک ها قوام بالایی ندارند و یکبار مصرف هستند و نمی توان آنها را برای روزهای متوالی یا حتی ساعت های متوالی در روز استفاده کرد. ذرات ماسک جراحی با منبع معتبر و قابل اعتماد خرید بسیار گران است، زیرا تولید مدلی از این ماسک به راحتی امکان پذیر است، حتی در ماه های اخیر شایعاتی در مورد استفاده مجدد از ماسک های جراحی دور ریخته شده (شستشو، اتو) و فروش مجدد منتشر شده است. ). که بیش از هر زمان دیگری به ما یادآوری می کند که باید این ماسک ها را از منابع معتبر تهیه کنیم. یکی از این مراکز معتبر که می توانید به صورت آنلاین چنین ماسک هایی را از آن خریداری کنید، فروشگاه تجهیزات پزشکی هلثیوم است که دارای مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی (IMED) می باشد.

یک ماسک جراحی سه لایه ساخته شده از منبع مناسب و با کیفیت و مطمئن می تواند از 95 درصد عفونت های ویروسی و 80 درصد از انتقال باکتری جلوگیری کند، همچنین ماسک های جراحی تا 80 درصد از ورود گرد و غبار ریز، ذرات معلق در هوا و گرد و غبار به سیستم تنفسی جلوگیری می کند. .

بسته به کیفیت، ماسک های جراحی بین 1 تا 3 ساعت کار می کنند و پس از این مدت اثر خود را از دست می دهند و باید تعویض شوند. موضوع دیگر این است که اگر این ماسک ها خیس، سفید یا ضدعفونی شوند دیگر قابل استفاده نخواهند بود و نیاز به تعویض دارند.

ماسک های N95

ماسک N95

همانطور که احتمالا می دانید، ماسک های N95 محافظت بیشتری نسبت به ماسک های جراحی یا پارچه ای دارند، زیرا می توانند میکروذرات بزرگ را فیلتر کرده و از ورود آنها به دهان و بینی جلوگیری کنند. دلیل نامگذاری این ماسک ها به این دلیل است که به گونه ای ساخته شده اند که 95 درصد ذرات معلق و مایعات مختلف با صورت شما تماس پیدا نمی کند و به همین دلیل است که اگر قصد خرید ماسک N95 را دارید، قیمتی بالاتر از پارچه یا ماسک جراحی خواهد داشت. این ماسک ها معمولاً توسط عموم مردم و بیشتر توسط پرسنل پزشکی استفاده نمی شود. این ماسک ها برای استفاده کودکان و افراد دارای فضیلت مناسب نیست. برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، این ماسک ها به صورت یکباره توسط کارکنان درمان استفاده می شود. البته مطالعات مختلفی برای تمیز کردن و استفاده مجدد این ماسک ها در حال انجام است.

نما با لولا

این ماسک ها تنفس را راحت تر می کنند. اما با این وجود، استفاده از این ماسک‌ها به انسان اجازه می‌دهد راحت‌تر نفس بکشد و ذرات و قطرات معلق را در هوای اطراف خود پخش کند، به همین دلیل است که این ماسک‌ها در نقاط مهم دنیا حتی در داخل ایران ماسک‌های «دریچه» توصیه نمی‌شود. به اشتباه فیلتر نامیده می شود، یک طرفه است و نفس فرد را خسته می کند. اگر فردی به ویروس آلوده شده باشد، ویروس به راحتی از ماسک خارج شده و اطرافیان خود را آلوده می کند. دکتر آرون کومار، رئیس بخش بهداشت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت گفت: استفاده از این ماسک برای فرد مناسب است، اما برای اطرافیان او بسیار خطرناک است و شانس انتقال ویروس را به اطرافیانش افزایش می دهد. مرکز بهداشت محیط و کار. عباس شاهسونی اعلام کرد: ماسک های دریچه دار باید جمع آوری شوند زیرا برای پیشگیری از کرونا و کمک به انتشار آلودگی استفاده نمی شود.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، پوشاک و ماسک های جراحی (یکبار مصرف) گزینه های مناسب تری برای استفاده روزانه عموم مردم محسوب می شوند.

5/5 - (2 امتیاز)
64 مقاله

درباره نویسنده
چون به لایف استایل و زیبایی خیلی علاقه مندم این مقالات رو از جاهای مختلف جمع‌آوری میکنم و در قالب یک پکیج کامل برای شما قرار میدم تا نیاز نداشته باشید وقت زیادی رو برای پیدا کردن بهترین افراد در حوزه زیبایی هدر بدید و سریع به نتیجه مدنظرتون برسید.
مقالات
مقالات مشابه
معرفی سایت

تهیه تجهیزات پزشکی و بهداشتی با خیال راحت و ایمن

1 زمان مطالعه
زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه انبوه محصولات و برندهای ناشناخته، محصولات تقلبی، نامشخص بودن قیمت ها و نبود خدمات پس از فروش تنها بخشی از مواردی است…
معرفی سایت

بهترین سایت خرید اینترنتی لباس زنانه چه ویژگی هایی دارد؟

1 زمان مطالعه
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه بیایید یک موقعیت بسیار مهم و مهم را با هم در نظر بگیریم. شما در محل کارتان نشسته اید و مشغول کار…
معرفی سایت

فکرتان را تغییر دهید تا زندگیتان تغییر کند

1 زمان مطالعه
زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه همین الان به مسیر شغلی خود فکر کنید، اگر در جایی کار می کنید که سازمان خوب نیست و همه تنبل و…
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ثبت درخواست تبلیغات